یک انسان

انسان فراموشکار

یک انسان

انسان فراموشکار

اینجا جاییست برای شروعی دوباره

آخرین مطالب

بالروح، بالدم

چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۲:۵۰ ب.ظ

من با فیلم "چشمان آبی زهرا" با فلسطین آشنا شدم. تلویزیون به مناسب روز قدس پخش میکرد. غصب رو به معنای واقعی کلمه نشون میداد. بعدها از گوشه کنار میشنیدم درمورد فلسطین. میدونستم حمله میشه بهشون، میدونستم جنگه و در مضیقه ان. منتها چیزی که باعث شد عمقش رو درک کنم خوندن یه کتاب بود. "من پناهنده نیستم" رو به معرفی یکی از پیج های معرفی کتاب اینستاگرام خریدم و فقط میدونستم موضوعش فلسطینه. یک مدتی طول کشید تا شروع به خوندنش کنم و حقیقتا اون اوایل بخاطر تلخی داستان و حوادث سخت سراغش میرفتم ولی در نهایت ادامه دادم و با هر تیکه قبلم مچاله میشد از غمی که حتی تو شادی های داستان هم بود.

این روزها که درگیری ها شدت گرفته با هر استوری که میبینم، هر خبری که میشنوم دعا میکنم فلسطینی ها مغلوب نشن. دعا میکنم اسراییل ضعیف شه و حقیقت اینه خوشحال میشم از هر موشکی که از سمت غزه پرتاب میشه.

 

+اینکه بی طرف بخونیم داستان فلسطین و اسرائیل رو چیز مهمیه. نمیگم حرفای منو قبول کنید، فقط میگم خودتون بخونید درموردش.

++ جنگ و کشتن آدم ها خوشحالی نداره. چه مسلمان باشن چه مسیحی و چه یهودی. ولی وقتی با بمب سالها خونه هارو تخریب کنن و آدم هارو بکشن، وقتی خونه به خونه و محله به محله اشغال کنن و آدم هارو از خونشون با زور بیرون کنن،  نمیشه و نباید ساکت موند.

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۲

نظرات  (۳)

مشکل اصلی اینه که با جنگ چیزی حل نمی‌شه! وگرنه مساله‌ای نیست که نشه آدم‌وار (با حرف زدن) حلش کرد! اونایی که هر دو طرف رو تجهیز می‌کنن فقط دارن غم روی غم، خون روی خون، ویرانی روی ویرانی، کینه روی کینه و غصب روی غصب، اضافه می‌کنن!

جنگ ایران-عراق هم تا زمانی که تیر و تفنگ وسط بود حل نشد، وقتی موضوع برطرف شد که دو طرف نشستن حرف زدن و قال قضیه کنده شد، مثل هر جنگ دیگه‌ای قضیهٔ فلسطین-اسرائیل هم همین شکلی باید حل بشه و راهش خون و خون‌ریزی نیست که نیست که نیست...

پاسخ:
اره با جنگ چیزی حل نمیشه ولی داستان فلسطین و اسرائیل پیچیده تر از اینه بنظرم

اتفاقاً چون پیچیده است نیازش به گفتگو بیشتره! چون هر یک قطره خون بیشتر، یک قدم آدما رو به ادامهٔ این وضعیت و پیچیده‌تر کردن اوضاع نزدیک‌تر می‌کنه. این چرخهٔ باطل جان در برابر جان یه جا باید متوقف شه و هر یک دقیقه تأخیر به خدا که جایز نیست...

پاسخ:
میفهمم واقعا ولی حداقل من واقعا راهی برای گفتگو که توش اون سرزمین فلسطین باشه نه اسرائیل نمیبینم. فعلا وجود اسرائیل برای خیلیا نفع داره اونجا و اسرائیل هم برای بقای خودش دست به هرکاری میزنه

دقیقاً اشکال همینه که ۸۰ درصد مشکل این سرزمین در واقع به بیرون این سرزمین مربوطه! خودشون بشینن مثل دو تا بچهٔ آدم با هم حرف بزنن، قضیه خیلی صاف و راست و ریست‌تر از این حرفا قابل حله!

پاسخ:

اسرائیل بدون قدرت خارجی موندگار نیست و سرزمینی هم از خودش نداره که بخواد برگرده به اونجا مثل عراق. اسراییل تماما با غصب و اشغال اومده وسط یک کشور دیگه کشور ساخته. بعید میدونم مذاکره کنه و بخواد امتیازی به فلسطین بده. سر پیمان اسلو هم بیشتر امتیاز گرفت تا بده. خلاصه اینا دو کشور مستقل و جدا نیستن که بتونن باهم بدون دخالت خارجی مذاکره کنن.
حتی اگه دخالت خارجی روهم فاکتور بگیریم، دلیلی که میگم مذاکره سخته اینه که اسراییل میتونست بجای ادامه دادن اشغال بشینه سر جاش و از حجم عظیمی از خاک که داره استفاده کنه نکه بره تو سال 2021 مردمو از خونشون بیرون کنه و به غصب ادامه بده. این بمبا و موشکای الانم بخاطر داستان شیخ جراحه.
خلاصه منم به اندازه ی تو دلم میخواد که صلح بشه ولی واقع بینانه نگاه کنیم، ممکن نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">